Toyota Yaris Cross: BIG BROTHER

Toyota vine cu o propunere interesanta in segmentul B. Sa vedem daca Yaris Cross bifeaza toate casutele pentru a deveni un bestseller.

În 2021, nu mai e aaa de ușor sa ai stilul tau, sa fi unic si sa emani un spirit nou, insa fratele mai musculos a primit o atentie speciala din partea niponilor. Nu e greu de inteles, deoarece noua Toyota Yaris Cross patrunde intr-unul dintre cele mai disputate segmente ale momentului.

Sigur, spiritul lui Yaris este inca prezent in liniile de design, insa mai putin decat ne asteptam. In acelasi timp, Yaris Cross imprumuta câteva elemente din gama SUV mai matura a producatorului. Ne referim la Toyota RAV4 de la care a imprumutat si principiul tehnic de funcționare al sistemului 4×4. In acest sens, puntea din spate este animata exclusiv prin intermediul unui motor electric.
In alta ordine de idei, Yaris Cross este singurul SUV din segment care ofera atat un sistem full hybrid, cat și tractiune integrala. Sub capota lucreaza deja cunoscutul propulsor aspirat cu trei cilindri care, singur, produce 92 CP. In vecinatatea sa poate fi gasit și motorul electric cu 80 CP care este „legat’ la puntea din fata.

La interior vei gasi un mix interesant de materiale moi la atingere si plastice de calitate, care au avut parte de o asamblare riguroasa. Iti gasesti rapid pozitia la volan, iar comenzile sunt usor de operat si de inteles. Instrumentarul partial digital iti ofera intotdeauna informatiile de care ai nevoie si iti lasa ochii sa se odihneasca prin intermediul graficii simpliste.

La drum, Yaris Cross se simte inchegat si te bucura la nivel emotional prin natura sa fun to drive data de dimensiunile reduse ale caroseriei. Jantele cu diametrul de 18 inchi au un efect optic placut, insa isi fac simtita prezenta pe drumurile din Romania. Chiar si asa, SUV-ul nu reuseste sa devina prea dur in niciun moment. In acelasi timp, garda la sol de 170 mm aduce dupa sine un ruliu ceva mai mare decat ce intalnim la Yaris, insa este un lucru normal pentru acest segment.

Comutarea dintre electric și termic nu rămâne neobservată. Sunetul motorului cu trei cilindri este destul de aspru la pornire, însă rămâne la un nivel de zgomot acceptabil chiar și atunci când este apăsată pedala de accelerație cu ceva mai mult aplomb. Totuși, vei descoperi rapid că Yaris Cross nu are genele lui GR Yaris și de atunci încolo vei adopta un stil de condus relaxat, mai ales atunci când ai posibilitatea reală de a obține un consum mediu de sub 5 l/100 km. Așa, chiar și rezervorul de 36 de litri este suficient.

Concluzie
In ceea ce priveste SUV-urile mici, nu vei gasi in alta parte un pachet mai complet de atat. Pe langa latura tehnica, Yaris Cross mai iese in evidenta prin lista lunga de dotari, dar si cu designul proaspat. Nu e de mirare ca noii clienti au de asteptat mai mult de sase luni dupa un exemplar.

TOYOTA Yaris Cross 1.5 HYBRID AWD-i

  • Motor L3 (92 CP/5500 rpm) + doua motoare electrice (80+5 CP) •
  • Cilindree 1490 cmc
  • Putere max. sistem 116 CP
  • Cuplu max. 120 Nm
  • Transmisie tractiune integrala inteligenta/cutie automata ECVT
  • L/l/h 4180/1765/1590 mm
  • Masa proprie 1.250-1.270 kg
  • Volum portbagaj 320 l
  • 0-100 km/h 11,8 s
  • Viteza max. 170 km/h
  • Consum 4,4-5,1 l/100 km (WLTP)
  • Emisii CO2 101-115 g/km (WLTP)
  • Pret de la 26.077 de euro (TVA inclusa)

Top
Începe conversația
Bună! Te putem ajuta?